Przeprowadzamy w pełnym zakresie badania techniczne pojazdów osobowych, ciężarowych, motocykli, przyczep a także pojazdów zabytkowych. Wykonujemy również badania techniczne pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy poza granicami Polski.
Nasze usługi wykonujemy w oparciu o cennik opłat wg Rozporządzenia Ministra Infrastruktury (Dziennik Ustaw nr 223 z dnia 14.10.2004r. wraz ze zmianami).
Godziny otwarcia Okręgowej stacji kontroli pojazdów:
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 21:00
w soboty od 7:00 do 14:00
Istnieje możliwość dokonania zapłaty kartą płatniczą.
Wszelkie informacje dostępne pod telefonem (94) 344 52 98.
Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów (OSKP) znajduje się pod stałym patronatem Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. |
Cennik opracowany na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury (Dz.U. nr 223 z 2004 r., poz. 2261).
TABELA OPŁAT ZA BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW | ||
Lp. | Wyszczególnienie | Opłata w zł (zawiera VAT) |
1 | Okresowe badania techniczne: | |
1.1 | – motocykl, ciągnik rolniczy | 62,00 |
1.2 | – samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niz 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w. 1) | 98,00 |
1.3 | – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c. | 153,00 |
1.4 | – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej 16 t d.m.c., ciągnik samochodowy balastowy | 176,00 |
1.5 | – autobus przeznaczony do przewozu więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą | 199,00 |
1.6 | – przyczepa cięzarowa rolnicza do 1,5 t d.m.c. | 40,00 |
1.7 | – przyczepa cięzarowa rolnicza powyżej 1,5 t do 6 t d.m.c. | 50,00 |
1.8 | – przyczepa cięzarowa rolnicza powyżej 6 t d.m.c. | 70,00 |
1.9 | – przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna do 3,5 t d.m.c. | 78,00 |
1.10 | – przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c. | 163,00 |
1.11 | – przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 16 t d.m.c. | 177,00 |
1.12 | skreślony | |
1.13 | skreślony | |
1.14 | skreślony | |
1.15 | – pojazd przystosowany do zasilania gazem (za badanie specjalistyczne) | 63,00 |
1.16 | skreślony | |
1.17 | – tramwaj – wagon silnikowy | 330,00 |
1.18 | – tramwaj – wagon przegubowy | 395,00 |
1.19 | – tramwaj – wagon doczepny czynny | 250,00 |
1.20 | – tramwaj – wagon doczepny bierny | 110,00 |
1.21 | – trolejbus – badania elektryczne 2) | 115,00 |
1.22 | – motorower | 50,00 |
1.23 | – pojazd wolnobieżny wchodzący w skład kolejki turystycznej | 62,00 |
2 | Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie: | |
2.1 | – skuteczności i równomierności działania hamulców | 20,00 |
2.2 | – skuteczności działania hamulców tramwaju | 120,00 |
2.3 | – skuteczności działania hamulca elektrodynamicznego trolejbusu | 50,00 |
2.4 | – ustawienia i natężenia świateł drogowych i śwoateł mijania | 14,00 |
2.5 | – połączeń układu kierowniczego oraz jałowego koła kierownicy, luzów w zawieszeniu | 20,00 |
2.6 | – toksyczności spalin | 14,00 |
2.7 | – poziomu hałasu | 20,00 |
2.8 | – geometrii kół jednej osi | 36,00 |
2.9 | – działania amortyzatorów jednej osi | 14,00 |
2.10 | – wszystkich innych usterek łącznie | 20,00 |
3 | skreślony | |
4 |
Dodatkowe badania techniczne pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska: | |
4.1 | – określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu) 4) | 20,00 |
4.2 | – po wypadku, kolizji drogowej (za badania specjalistyczne) | 94,00 |
4.3 | – dane techniczne niezgodne ze stanem faktycznym | 51,00 |
5 | Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez ztarostę w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska: | |
5.1 | – co do którego zachodzi podejrzenie, że nie spełnia określonych warunków technicznych 3) | 20,00 |
5.2 | – po wypadku, kolizji drogowej (za badania specjalistyczne) | 94,00 |
6 | Pozostałe dodatkowe badania techniczne pojazdu: | |
6.1 | skreślony | |
6.2 | – który ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa (za warunki dodatkowe) | 42,00 |
6.3 | – który ma być używany jako uprzywilejowany (za warunki dodatkowe) | 50,00 |
6.4 | – który ma być używany do przewozu materiałów niebezpiecznych (za badanie specjalistyczne) | 85,00 |
6.5 | – autobusu, który może poruszać się po drogach z prędkością 100 km/h (za badanie specjalistyczne) | 126,00 |
6.6 | – do nauki jazdy lub przeprowadzenia egzaminu państwowego (za warunki dodatkowe) | 48,00 |
6.7 | – w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym | 82,00 |
6.8 | – o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym | 50,00 |
6.9 |
– skierowany przez starostę lub na wniosek posiadacza pojazdu w selu identyfikacji lub ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji |
60,00 |
6.9 | – skierowany przez starostę lub na wniosek posiadacza pojazdu jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska | 94,00 |
6.10 | – w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenia elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego | 94,00 |
6.11 | – pojazd o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym | 50,00 |
6.12 | – dla którego określono dodatkowe wymagania techniczne w międzynarodowych porozumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego | 120,00 |
7 | Sprawdzenie spełniania dodatkowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynnośc przeprowadzane w stacjach kontroli pojazdów: | |
7.1 | – prawidłowości przystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczepy 1) | 35,00 |
7.2 | – czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdów przeznaczonych do wykonywania czynności na drodze 4) | 21,00 |
7.3 | – czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla pojazdów ciężarowych przystosowanych do przewozu osób 4) | 48,00 |
7.4 | – czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu miejskiego używanego w komunikacji miejskiej lub miejskiej i podmiejskiej 4) | 41,00 |
7.5 | – czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu szkolnego 4) | 41,00 |
7.6 | – wykonanie numeru nadwozia | 49,00 |
7.7 | – wykonanie numeru silnika | 49,00 |
7.8 | – wykonanie tabliczki i jej umieszczenie | 36,00 |
7.9 | – sporządzenie opinii (na wniosek właściciela pojazdu) do wniosku o odstępstwo od warunków technicznych | 82,00 |
7.10 | – pomiar prawidłowości rozmieszczenia punktów bazowych nadwozia samonośnego pojazdów samochodowych do 3,5 t d.m.c., związanych z zespołami i układami beapieczeństwa jazdy 5) | 255,00 |
Objaśnienia:
1) W przypadku pojazdu przedstawionego do okresowego badania technicznegoz adnotacją w dowodzie rejestracyjnym o treści: „przystosowany do ciągnięcia przyczepy” lub „HAK” nie pobiera się opłaty określonej w pkt 7.1 tabeli.
2) Pozostałe badania jak dla autobusu.
3) W przypadku gdy opłata za badanie techniczne pojazdu powstała z połączenia opłat określonych w pkt 4.1 i 5.1 tabeli byłaby większa od opłaty określonej w pkt 1 tabeli, pobiera się opłatę określoną w pkt 1 tabeli.
4) Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym.
5) Opłatę mogą stosować tylko stacje kontroli pojazdów wyposażone w przyrząd do pomiarów i oceny prawidłowości rozmieszczenia punktów bazowych nadwozia samonośnego pojazdów samochodowych do 3,5 t d.m.c., związanych z zespołami i układami bezpieczeństwa jazdy.
Użyte skróty:
- m.w. – masa własna pojazdu
- d.m.c. – dopuszczalna masa całkowita pojazdu.